نیاز صنعت موتور سیکلت به شرکتی مثل "تسلا"
داستان کمپانی تسلا چیزی به جچز شروع یک مسافرت حماسی نیست، دستیافتی جدید در صنعت خودرو سازی که قظعا برای دهه ها می توانیم درباره آن صحبت کنیم. تسلا خودرو الکتریکی را اختراع نکرد. حتی سبک رانندگی ما را تغییر هم نداد. او فقط شرایط را در بازار مرسوم کنونی به نفع خود تغییر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ این کمپانی وعده داد که خودرو هایش به تعداد بیشتری نسبت به کمپانی های مطرح دیگر در بازار آمریکا فروش خواهد رفت. البته عامل تفاوت قیمت را نباید فراموش کرد. بیشتر خودرو های معروف بازار آمریکا چیزی بین 25 هزار دلار قیمت دارند در حالی که تسلا مدل "3"، 32 هزار دلار قیمت دارد.
همچنین شورولت نیز برای رقابت با تسلا، مدل "Bolt" را ارائه داد و امیدوار است که مردم به سوی این خودرو متمایل شوند.
اما چرا این مسائل مهم است؟ و در حالی که عنوان این مقاله درباره موتور سیکلت هاست اما ما درباره خودرو ها صحبت کردیم؟
صنعت موتورسیکلت هم همانند خودرو دارای بازار خودش است با این تفاوت که بازار آن کوچکتر است. بدون شک شرکت های مختلف نوآوری های بسیاری را از جمله کنترل بهتر را به کحصولات خود اضافه کرده اند. با وجود این که در کنار همه این ها افزایش امنیت موتور ها بسیار مهم است، ما شاهد پیشرفت های زیادی در صنعت خودرو هستیم که هیچ یک از آن ها را در صنعت موتورسیکلت شاهد نیستیم.
هوشمند کردن موتور ها و اضافه کردن تکنولوژی به آن ها در اولویت اول قرار دارد. اگر بخواهید در زمینه سیستم تعلیق در خودرو ها حرفی برای گفتن داشته باشید به سال ها تجربه و زمان نیاز دارید، در حالی که تسلا در عرض چند ماه این مهارت را به خوبی کسب کرد. این در حالیست که سازندگان موتور سیکلت ها هنوز سر گرم موتور سیکلت های بی امکانات و تنبل خود هستند!
چالش دیگر، بحث اتصال و ارتباطات است. یکی از اقدامات شرکت های خودرو سازی این است که اجازه این را می دهد تا راننده بین خود و ماشینش ارتباط بهتری بر قرار کند و خودرو در ارتباط بیشتری با راننده باشد. این در حالی است که همچین چیزی در موتورسیکلت ها وجود ندارد.
همه این ها گواهی بر این مسئله است که صنعن موتور سیکلت به کمپانی مثل تسلا نیازمند است تا بتواند تغییراتی اساسی در این زمینه ایجاد کند.
مترجم: مازیار جعفریه
منبع: nakedtruth.in